loading...
بروزترین مرجع نرم افزاری -تفریحی وآموزشها
آخرین ارسال های انجمن
gol andam بازدید : 7 سه شنبه 12 شهریور 1392 نظرات (0)

پیکر آهنگساز قدیمی از مقابل تالار وحدت تشییع شد

فرهنگ > موسیقی - پیکر علی جعفریان آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایران صبح سه‌شنبه 12 شهریور از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران حوزه موسیقی برگزار شد، حسن ریاحی و بهرام حصیری در یاد علی جعفریان سخنرانی کردند. 

حسن ریاحی آهنگساز و مدرس موسیقی در باره آشنایی‌اش با علی جعفریان گفت: «سال 59 بود که با حضورم در دانشگاه شیراز با علی جعفریان آشنا شدم. این ارتباط ادامه پیدا کرد و من در سال‌هایی که شیراز بودم خاطرات خوبی با جعفریان داشتم.» 

این آهنگساز ادامه داد: «جعفریان پشت‌کار خوبی داشت و آثار ماندگاری خلق و در حوزه آموزش نیز شاگردان خوبی را تربیت کرد. او گروهی داشت که من هر وقت به شیراز می‌رفتم، پای هنرنماییشان می‌نشتسم.»

 دیگر سخنران این مراسم، بهرام حصیری بود که بعد از آنکه چند بیتی را در سوگ علی جعفریان خواند، گفت: «من کار موسیقی را سال‌ها پیش با اسدالله ملک آغاز کردم و از طریق جهانگیر ملک با جعفریان آشنا شدم.» 

این خواننده افزود: «من همیشه روزهای جمعه در کنار ایشان بودم و برنامه‌هایی داشتیم. تنها چیزی هم که در فراق این هنرمند می‌توانم بگویم، این است که مدرس و آهنگسازی بزرگ و کم ادعا را از دست دادیم.» 

در پایان مراسم، اردوان جعفریان فرزند این هنرمند درگذشته، گفت: «از همه حاضران در این جمع ممنون هستم که امروز به اینجا آمدید. پدرم در این روزهای آخر عمرش بسیار از انتصاب علی مرادخانی در سمت معاون هنری خوشحال بود و به آینده امیدوارانه نگاه می‌کرد.» 

در این مراسم مدیرانی چون علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد و علی ترابی مدیر عامل انجمن موسیقی ‌و هنرمندانی از جمله مسعود شعاری، ‌زیدالله طلوعی، ‌داوود گنجه‌ای، ‌حمید اسفندیاری، ‌صدرالدین حسین خانی‌، همایون رحیمیان، ‌ سپهر سعیدی‌، انوشیروان روحانی، ‌هادی منتظری، هنگامه اخوان‌ و... حضور داشتند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 77
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 89
  • بازدید سال : 279
  • بازدید کلی : 5,282