loading...
بروزترین مرجع نرم افزاری -تفریحی وآموزشها
آخرین ارسال های انجمن
gol andam بازدید : 6 سه شنبه 12 شهریور 1392 نظرات (0)

علی آزاد : در هیاهوی دربی روز جمعه که بیشتر کسانی که در استادیوم هستند به دنبال برد هستند گروهی هم نشسته اند و عملکرد بازیکنان را زیر نظر دارند . گروهی متشکل از چهار نفرموسوم به کادر فنی تیم ملی . تمام بازیکنان داخل زمین به غیر از ساموئل و نیلسون تمایل دارند که کروش و دستیاران شان را راضی کنند تا سایر تماشاگران داخل استادیوم تا بلکه مسافر جام جهانی باشند . برای کروش هم این بازی فرصت خوبی است تا بتواند بازیکنانی که روی آنها تردید دارد در این بازی با رقیبشان مقایسه کند تا تردید ها را بردارد .  به گزارش خبرآنلاین ؛ مروری به دوئل های مهم این بازی خالی از لطف نیست.

کروش به دروازه ها نگاه نمی کند

او در این بازی چندان اهمیتی به دروازه بانان دو تیم نخواهد داد . در یکسوی بازی نیلسون پرتغالی است که عملکرد خوب یا بد او کارایی برای کروش ندارد و اگر علیرضا حقیقی درون دوازه پرسپولیس بود عملکرد او اهمیت داشت . در آن سو هم مهدی رحمتی مدتهاست که از مدار کروش و دستیارانش خارج شده است . مشکل او با عملکرد در این بازی و بازی های آینده حل نمی شود بلکه مشکل او خارج از زمین و با چانه زنی هایی حل می شود که کروش او را ببخشد .

سید جلال یا پژمان

در خط دفاع دو تیم رقابت اصلی بین سید جلال و پژمان است که هر دو برای بازی در جام جهانی انتظار می کشند .  پژمان و سید جلال به احتمال فراوان در جام جهانی   در کنار هم خط دفاعی تیم ملی را تشکیل دهند . این دو مدافع در دربی بیشتر مورد توجه کروش هستند تا در بازی بزرگ باشگاهی آنها را محک بزند . امیر حسین صادقی و خانزاده هم مورد توجه کروش خواهند بود اما نگاه ویژه او به سید جلال و پژمان است و عملکرد آنها اهمیت زیادی دارد . حنیف و بنگر هم مورد توجه کمتری خواهند بود چون فعلا در برنامه کروش قرار ندارند .

خسرو و ماهینی یکی راست می گوید 

در تمامی دوران مربیگری کروش در تیم ایران او فقط از خسرو و ماهینی در سمت راست تیم ملی استفاده کرد که نشان می دهد رقابت اصلی برای بازی در سمت راست تیم ملی در جام جهانی بین این دو بازیکن است که هر دو در برنامه های کروش حضور دارند . در حالی که حیدری این روزها در اوج قرار دارد اما عملکرد حسین  ماهینی چندان راضی کننده نیست و فاصله بین این دو مدعی رفتن به جام جهانی زیاد شده است . ماهینی از این بازی می تواند نگاه ها را تغییر دهد و شرایط را برگرداند . خسرو هم قطعا مهره کلیدی آبی هاست که می تواند فاصله اش در ذهن کروش با رقیب اصلی بیشتر و بیشتر کند

چپ پایی مورد علاقه رئیس  فعلا نیست

برای دفاع چپ کروش انتخاب های زیادی ندارد و همیشه از این بابت ناراحت بود که چرا در ایران تعداد دفاع چپ های با کیفیت کم است . به همین دلیل دو برای این پست فقط به سه بازیکن بسنده کرد . پولادی ؛ حاج صفوی و بیگ زاده . اکنون در ذهن کروش بیگ زاده نفر اول برای این پست است . جمعه چپ پاهای مورد علاقه او در زمین نیستند . شکستگی بینی بیگ زاده او را از این بازی محروم کرد  . گزینه بعدی او اگرچه پرسپولیسی است اما او هم  بازی نمی کند . مهرداد پولادی که با حضور کروش به تیم ملی آمد مورد توجه اوست تا بتواند در صورت کیفیت سابق پس از مصدومیت به تیم ملی بازگردد .

کاپیتان یا حقیقی مسائله این است

جدال است در میانه میدان بین جواد نکونام و رضا حقیقی است که حرف و حدیث هایی هم وجود دارد که این جدال را دیدنی تر هم می کند . نکونام بازیکن نزدیک به کروش و کاپیتان تیم ملی تا زمان حضور کروش خیالش از حضور در تیم ملی راحت است . او در تمام اردوهایی که کروش مربی تیم بوده است ؛حضور داشته است و نفوذی  در حد یک کاپیتان را در تیم ملی دارد . اما در آنسو رضا حقیقی که اولین بار توسط کروش به تیم ملی دعوت شد در این بازی فرصت دارد تا بتواند در یک نمایش رو در رو با رقیب اصلی توانایی های خود و رقیب را به کروش نشان دهد . جدال برای تصاحب اصلی ترین پست تیم ملی رقابت بین نکونام و حقیقی را در این بازی بالا می برد که کدام بهتر هستند ؟

 تیموریان برتر از دهنوی

در رقابت دیگر هافبک ها هافبک آبی ها دست بالا دارد و تقریبا تکلیف برای کروش مشخص است که آندو بهتر از دهنوی است . او مدتی به دهنوی فرصت داد اما در نهایت این آندو بود که مورد توجه کروش قرار گرفت و تقریبا آندو شرایط خود را طوری به اثبات رسانده است که جایگاهش محکم است . دهنوی اگر می خواهد فرصت بازگشت به تیم ملی را داشته باشد باید بازی چشم گیر تری از خود نشان دهد که هنوز آن بازی چشم گیر از او در پرسپولیس دیده نشده است .

پیام صادقیان وخلعتبری رقابت باهم

در استقلال بازیکنی در سبک سیاق صادقیان و خلعتبری فقط فرهاد مجیدی  است که هم از تیم ملی خداحافظی کرده است و هم کروش نگاهی به او ندارد . اما از طرفی دو بازیکن پرسپولیس در تیر راس کروش هستند . اگر خلعتبری دربی رابازی کند که احتمالش کم نیست  این فرصت را به مربی تیم ملی می دهد از میزان آمادگی او در این مدت آگاه شود . پیام صادقیان هم از شروع لیگ با بازی های خود مورد توجه کروش قرار گرفته است .

قاضی جلو تر از سید صالحی

کروش برای خط حمله روی بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا حساب باز کرده است و گزینه او قوچان نژاد و دژاگه است و برای جانشین آنها به دنبال گزینه ای در لیگ می گردد . او در این بازی عملکرد قاضی و سید صالحی را بررسی می کند تا با سایر رقبا حاضر در لیگ مد نظر داشته باشد . البته شرایط قاضی به مراتب بهتر از سید صالحی است و عملکرد او هم این را مشخص می کند . اما مهاجم پرسپولیس با مشکلاتی برای حضور در تیم ملی مواجه است . هنوز کروش او رابرای عدم حضور در اردوی قبلی مورد ببخشش قرار نداده است.

                                                              

در روزهایی که اردوهای تیم ملی یکی پس از دیگری لغو می شود تنها کار کروش و دستیارانش همین است که از روی سکو ها بازیکنان را تماشا کنند . او جمعه دربی را می بیند که شاید 10 - 11 بازیکن آن در جام جهانی حضور داشته باشند .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 77
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 88
  • بازدید سال : 278
  • بازدید کلی : 5,281